divendres, 13 d’abril del 2012

Vos dedique un somriure

Hi ha dies de baixó en què, a falta de saber què fer, agafe un dels meus llibres i fullege les seues pàgines. Coneixent-me, el més probable és que penseu que he agafat un llibre de Harry Potter i en molts casos no vos faltarà raó, però si alguna cosa té d'especial el llibre que agafe és que no forma part dels meus habituals. El llibre s'anomena "La geografía de la felicidad" i parla del concepte de la felicitat en distints països, en què es basa en cada un d'ells. Fa un resum prou acertat i inclou factors que sens dubte formen part del benestar personal. No sé per què vaig escollir aquest llibre d'entre les prestatgeries de la tenda, i ni tan sols vaig estar segura d'haver-lo entés la primera vegada que el vaig llegir. Així i tot els seus paràgrafs em van fer comprendre moltes coses. "Felicitat" és pot ser una paraula desacertada i a la qual li exigim massa. El llibre em va convidar a comprendre la felicitat com a una simple satisfacció. La satisfacció que obtens en treure-li a algú un somriure, en superar-te a tu mateix quan pensaves que no podies fer-ho. Suposa menys esforç aconseguir estar satisfets que no estar feliços.

Si he mencionat aquest llibre o el tema de la felicitat no és precisament per fer una reflexió sobre el tema, sinó perquè m'he adonat de la poca felicitat que transmet el meu blog. -- no és que em preocupe especialment, sempre he utilitzat el blog com un mètode per fer petites confessions, per soltar d'alguna manera tot allò que no sé dir en veu alta (i que moltes vegades tampoc sé contar per escrit) i per això resulta una cosa tan personal per a mi i tan ambigua per algú que no em coneix -- Açó m'ha cridat l'atenció. No em considere una persona trista, per què ha de ser trist el meu blog? Pot ser trist no és la paraula, però sí seriós. Bah, és igual, tampoc sé explicar-ho. Tampoc tinc per què explicar-ho. Així i tot, només volia deixar una pinzellada d'alegria entre les meues pàgines.


"La vida és tancar els ulls, tornar a riure, cridar al vent, sentir-nos lliures. La vida és desitjar tornar a nàixer, còrrer tot sol, sentir-se créixer."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada